Étrend Zsírégetés Izomfejlesztés

Utolsó kommentek

  • Kukkmukk: akkor én most elmegyek kocogni. :) első nap. :D (2013.05.25. 17:38) Tanulj meg kocogni!
  • Nadiee: Kedves Csaba! Kis korom óta elég sportosak a lábaim, de nem igazán szeretem, mert emiatt elég vast... (2013.04.07. 01:04) A futás tempója
  • lidike83: Kedves Mindenki:)Egy kérdésem lenne,futás közben megfájdul a sípcsontom:( Mitől lehet? Válaszokat ... (2013.03.01. 19:41) Tanulj meg kocogni!
  • f. Attila: Örülök hogy van egy oldal ami ilyen precízen foglalkozik ezzel a témával. Gratulálok hozzá! Olvast... (2013.01.25. 18:03) Lazítás, nyújtás - stretching
  • Bajnóczi Vajk: Neeem az semmiképp nem szeretnék lenni, csak a sulyomnak megfelelően kidolgozott férfitestet szere... (2013.01.15. 16:12) Lazítás, nyújtás - stretching
  • Utolsó 20

Friss topikok

Twitter

Twitter üzeneteim

    kövess Twitteren

    Címkék

    aerobic (1) akadémia (1) aktív nyújtás (1) alkohol (1) aminosav (1) anyagcsere (1) barna rizs (1) bmr (1) bőrredő (2) borsó (1) comb (1) diéta (7) durum (1) edzés (1) életmód (13) eszenciális (1) étel (1) ételek (1) étrend (1) excel (1) fehérje (4) fehérje forrás (1) felülés (1) feszítés (1) fogyókúra (3) futás (5) futópad (1) gépek (1) glikémiás index (1) glukozamin (1) golf (1) görkorcsolyázás (1) gyakorlat (1) háj (2) hamburger (1) hát (1) helyi zsírégetés (1) heroin (1) hobby (1) hús (1) izom (3) izomcsoport (1) izometriás (1) izomfejlesztés (1) izomzat (1) joghurt (1) junk food (2) kalcium (1) kalória (4) kalóriatartalom (1) kalória tábla (1) kardio (1) kardio gépek (1) karmunka (1) kávé (1) kefír (1) kerékpározás (1) kick box (1) kiegészítő (1) kiegészítők (1) klub (1) kockás has (1) kocogás (5) koffein (1) komplex (1) krumpli (1) láb (1) lazítás (1) lbm (1) lenmag (1) lépcsőzés (1) lépcsőző gép (1) lumbágó (1) máj (1) makronutriens (1) marhahús (1) mell (1) mérés (1) multivitamin (1) napló (1) nyújtás (2) olaj (1) oxigén (2) paprika (1) paradicsom (1) passzív nyújtás (1) pnf (1) proprioceptív neuromuszkuláris facilitáció (1) pulzus (2) pumpálás (1) ragu (1) regeneráció (1) relaxáció (1) retek (1) sajt (2) sport (10) step aerobic (1) stretching (1) súlyzózás (3) sütemény (1) szálkásítás (1) szénhidrát (4) szobakerékpár (1) szoftver (1) táplálék (1) taurin (1) tea (1) tej (1) tempó (1) testedzés (1) testsúly (3) testzsír (1) tészta (1) tévhit (2) tippek (1) tojás (1) túrázás (1) túró (1) uborka (1) úszás (1) városliget (1) vasárnap (1) vércukor (1) vitamin (2) zöld (1) zöldbab (1) zöldség (1) zsír (3) zsírégetés (4) zsírképződés (1) zsírpárnák (2) zsírsav (1) zsírszövet (1) Címkefelhő

    Étrend kiegészítők

    2009.03.14. 02:30 - Hahn Csaba

    Címkék: kávé koffein alkohol olaj kiegészítők vitamin fehérje heroin multivitamin komplex zsírsav taurin

    Minél szigorúbb diétát követ valaki, annál nagyobb szüksége lehet arra, hogy étrendjét kiegészítse különböző hasznos anyagokkal. Anélkül, hogy bármely gyártó bármilyen termékét reklámozni szeretném, felsorolom azokat, amelyekkel kapcsolatban nekem kedvező tapasztalataim voltak:

    C-vitamin

    Bizonyára hallott már Ön is arról, hogy a C-vitamin (aszkorbinsav) orvosilag ajánlott napi adagja 60 mg. A vitaminos pezsgőtablettákba és egyéb "lightos" készítményekbe általában ennyit is raknak. Nem mintha az aszkorbinsav egy drágán előállítható anyag lenne, de még véletlenül se túlozzák el az adagolást, pedig ez a kutatások szerint csak arra elegendő, hogy ne kapjunk skorbutot. Ugyakkor ma már egyre több forrásból hallhatjuk, hogy ennél sokkal nagyobb adagokat kellene fogyasztanunk, főleg, ha diétázunk, ne adj isten dohányzunk. Az intenzíven sportolók legalább 500-1000 mg-ot visznek be, én is ezt javaslom. Túladagolni - mint tudjuk - nem lehet. Magam 500 mg-os kiszerelésű rágótablettákat szoktam venni a gyógyszertárban. A 60 db-os csomagolás kb. 700 Ft.

    Multivitamin

    Más vízben oldódó (B1, B2, B6, B12, E, stb.) vitaminokat is érdemes bevinnünk például peszgőtablettás ital, drazsé vagy kapszula formájában. Ezekből már a Hipermarketekben is széles választék áll rendelkezésre. Fogyasztásukra nagy szükség van fizikai igénybevétel (pl. aerob zsírégető edzés) után, sőt közben is.

    Komplexek

    A vitaminok mellett ásványi anyagokat is tartalmazó komplexek, Béres-cseppek, Daily One-ok is igen javasolhatók, és szintén széles választékban hozzáférhetők recept nélkül is. Ezeknél azonban már figyeljünk oda az ajánlott napi adagolásra. Nagyon nagy fizikai terhelés (pl. hosszútávfutás) után azonban ezekből is emelhetjük az adagot.

    L-Carnitin

    Ez az aminosav, amit a szervezet maga is termel, segíti a zsíroknak a sejtfalon való áthaladását, és energiaként történő elégését. Ezért aerob edzés előtt kb. fél órával érdemes bevenni egy 500 vagy 1000 mg-os adagot (kapszulát vagy rágótablettát). Egy óránál hosszabb pl. futás esetén edzés közben újabb adag is bevehető. Ma már az izotóniás energiaitalokba eleve raknak L-Carnitint, de nyugodtan használjunk az abban lévőknél nagyobb adagokat. Táplálék-kiegészítőket áruló boltokban kapható.

    Fehérje készítmények

    Izomerősítés után vagy lefekvés előtt érdemes fehérje készítményt fogyasztanunk. Lehet már csokoládéhoz hasonló szeletekben is kapni, de én javaslom inkább a hagyományos megoldást. A rázókehelybe belerakunk egy mérőkanálnyi fehérjeport, és magunkkal visszük edzésre, aztán edzés után felengedjük hideg vízzel, összerázzuk, és felhajtjuk. Ha nem értünk hozzá, akkor olyat kérjünk a tápkieg boltban, amelyik csak tejsavó fehérjét tartalmaz, még cukor sincs benne.

    Zsírsavak, olajok

    Ma már egyre szélesebb körben ismert, hogy egészségünk érdekében, koleszterin szintünk javításához, sőt zsírégető programunk sikeres megvalósításához is hasznos lehet az omega-3 és omega-6 zsírsavakat tartalmazó olajok fogyasztása. Ha elhisszük a margarin-gyártók ígéreteit, akkor együnk szívbarát margarint. Ha jobb szeretnénk tudni, hogy mit fogyasztunk, akkor natura (és egyéb "zöld") boltokban vásároljunk hidegen sajtolt olajakat (lenmag-olaj, tökmag-olaj, oliva-olaj), és ezekből fogyasszunk napi rendszerességgel néhány kiskanállal. Mivel ezeknek az íze elég "durva", például a lenmag-olaj íze a dió és a hering keveréke, nyugodtan öblítsük le őket valamivel, pl. egy korty kávéval.

    Serkentők (kávé, energiaitalok)

    Nagy fizikai megterhelés vagy nagyon szigorú diéta esetén hasznosak lehetnek, de semmiképpen ne fogyasszunk belőlük nagy mennyiséget! Nem pótolják az étrend helyes kialakítását. A koffein és a taurin egyébként ugyanolyan függőséget okozó drog, mint az alkohol, a nikotin, vagy a heroin.

    További információk: www.testformazas.hu

     

    Honlapja nem termel bevételt?

    Hahn Consulting - A honlap menedzser

    Ne mondja, hogy nincs is honlapja!

    A bejegyzés trackback címe:

    https://testformazas.blog.hu/api/trackback/id/tr281001161

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.