Étrend Zsírégetés Izomfejlesztés

Utolsó kommentek

  • Kukkmukk: akkor én most elmegyek kocogni. :) első nap. :D (2013.05.25. 17:38) Tanulj meg kocogni!
  • Nadiee: Kedves Csaba! Kis korom óta elég sportosak a lábaim, de nem igazán szeretem, mert emiatt elég vast... (2013.04.07. 01:04) A futás tempója
  • lidike83: Kedves Mindenki:)Egy kérdésem lenne,futás közben megfájdul a sípcsontom:( Mitől lehet? Válaszokat ... (2013.03.01. 19:41) Tanulj meg kocogni!
  • f. Attila: Örülök hogy van egy oldal ami ilyen precízen foglalkozik ezzel a témával. Gratulálok hozzá! Olvast... (2013.01.25. 18:03) Lazítás, nyújtás - stretching
  • Bajnóczi Vajk: Neeem az semmiképp nem szeretnék lenni, csak a sulyomnak megfelelően kidolgozott férfitestet szere... (2013.01.15. 16:12) Lazítás, nyújtás - stretching
  • Utolsó 20

Friss topikok

Twitter

Twitter üzeneteim

    kövess Twitteren

    Címkék

    aerobic (1) akadémia (1) aktív nyújtás (1) alkohol (1) aminosav (1) anyagcsere (1) barna rizs (1) bmr (1) bőrredő (2) borsó (1) comb (1) diéta (7) durum (1) edzés (1) életmód (13) eszenciális (1) étel (1) ételek (1) étrend (1) excel (1) fehérje (4) fehérje forrás (1) felülés (1) feszítés (1) fogyókúra (3) futás (5) futópad (1) gépek (1) glikémiás index (1) glukozamin (1) golf (1) görkorcsolyázás (1) gyakorlat (1) háj (2) hamburger (1) hát (1) helyi zsírégetés (1) heroin (1) hobby (1) hús (1) izom (3) izomcsoport (1) izometriás (1) izomfejlesztés (1) izomzat (1) joghurt (1) junk food (2) kalcium (1) kalória (4) kalóriatartalom (1) kalória tábla (1) kardio (1) kardio gépek (1) karmunka (1) kávé (1) kefír (1) kerékpározás (1) kick box (1) kiegészítő (1) kiegészítők (1) klub (1) kockás has (1) kocogás (5) koffein (1) komplex (1) krumpli (1) láb (1) lazítás (1) lbm (1) lenmag (1) lépcsőzés (1) lépcsőző gép (1) lumbágó (1) máj (1) makronutriens (1) marhahús (1) mell (1) mérés (1) multivitamin (1) napló (1) nyújtás (2) olaj (1) oxigén (2) paprika (1) paradicsom (1) passzív nyújtás (1) pnf (1) proprioceptív neuromuszkuláris facilitáció (1) pulzus (2) pumpálás (1) ragu (1) regeneráció (1) relaxáció (1) retek (1) sajt (2) sport (10) step aerobic (1) stretching (1) súlyzózás (3) sütemény (1) szálkásítás (1) szénhidrát (4) szobakerékpár (1) szoftver (1) táplálék (1) taurin (1) tea (1) tej (1) tempó (1) testedzés (1) testsúly (3) testzsír (1) tészta (1) tévhit (2) tippek (1) tojás (1) túrázás (1) túró (1) uborka (1) úszás (1) városliget (1) vasárnap (1) vércukor (1) vitamin (2) zöld (1) zöldbab (1) zöldség (1) zsír (3) zsírégetés (4) zsírképződés (1) zsírpárnák (2) zsírsav (1) zsírszövet (1) Címkefelhő

    Mikor együnk fehérjedús kaját?

    2009.02.10. 00:06 - Hahn Csaba

    Címkék: fehérje szénhidrát izomzat aminosav eszenciális

    Mikor van szüksége szervezetünknek leginkább az aminosavakra?

    Alapvetően azon a véleményen vagyok, hogy szervezetünknek mindig szüksége van fehérje bevitelére, hiszen a fehérje eszenciális tápanyag, szemben a szénhidrátokkal, amelyekre végezetül nem is feltétlen lenne szükségünk. Ha nem fogyasztunk elegendő fehérjét, izomzatunk nem tud megfelelően fejlődni, illetőleg gyorsan visszafejlődik, ami főleg a kor előrehaladtával jelent problémát, hiszen a mozgásképesség fennmaradása magát az életet jelenti.

    Van három olyan alkalom, amikor mindenképpen megfelelő mennyiségű (legalább 20-30 grammnyi) fehérjét illene fogyasztanunk:

    1. Terheléses (főként súlyzós) edzés után, hogy az izom sérülései mielőbb begyógyuljanak, és az izomzat erősödjön.
    2. Lefekvés előtt, hogy éjszakára legyenek aminosavak a vérünkben, és a pihenés alatt izomzatunk tudjon regenerálódni.
    3. Felkelés után, reggelire is főként fehérjét fogyasszunk, hiszen egész éjjel nem ettünk. Csak kevés szénhidrátot együnk hozzá, nem kell a vércukrot korán reggel az egekbe nyomni!

    A rendszeres fehérje fogyasztás jelentőségét támasztja alá az a tény, hogy szemben azzal, hogy szervezetünkben vannak zsír-raktárak (háj-depók) és szénhidrát-raktárak (izom, máj) is, addig fehérje raktárak nincsenek, illetőleg maguk az izomrostok azok. Tehát ha ezen raktáraink ürülnek, akkor roncsolódik vázizomzatunk, sőt belső szerveink izomzata is.

    www.testformazas.hu

    Hahn Csaba

    A bejegyzés trackback címe:

    https://testformazas.blog.hu/api/trackback/id/tr86933792

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    brut4l 2010.01.18. 22:55:24

    Tisztelt Csaba!
    A segítségét szeretném kérni, mert egy kicsit formásabbá szeretném tenni testemet. Egy héten úgy 3x járok edzésre, ahol futni, kondizni, meg úszni szoktunk télen, nyáron meg kajakozni. Lassan abba szeretném hagyni mert az edző nem éppen a legjobb! Úgy döntöttem, hogy itthon szeretném folytatni testem karbantartását nem szeretnék eltunyulni! Az egyik problémám, hogy mikor és mit egy. Fehérje port meg minden ilyen egyéb porokat nem szeretnék szedni, inkább a természetes ételekben bírok: túró tojás..stb ilyesmi jelleggel szeretném bejuttatni a fehérjét. Tudna segíteni ebben, hogy mikor és milyenfehérjedús ételeket egyek? és mennyi mennyiséget?

    A másik bajom az, hogy egy kisebb edzéstervet szeretnék magamnak összeállítani! Csak nem tudok belefogni.Ez alat nem napi 3órás edzést tervezek hanem épp annyit h intenzív legyen és fárasztó, hogy az izmaim fejlődjenek! Főbb célok: Mellizom, karizom (bicepsz) és hasizom jó kockásra:P! Ezeket szeretném elég szépen látszatosan növelni. Egy gond van hogy itthon nem igen akad kondigép! Tudna tanácsokat, gyakorlatokat adni ez ügyben?

    Tisztelettel:
    Rácz Géza

    dundolka 2010.01.19. 08:35:45

    Szia!
    Engem érdekelne a véleményed. Én 39,3kg-t fogytam egy év alatt, 1200 kcal étrend és az elején 7, mostanában heti 5 alkalomal kardió intervall, és saját súlyal végzett edzés. A fehérje bevitel ...... néha nehéz kéréds volt, utána olvastam igy tudom legalább a 42g fehérjét be kell vinni különben a testünk feleszi az izmokat. Volt egyidőszak mikor húsúndorom volt, igy rá kattantam a fehérje shakekre.Nem ebből áll az az étrendem inkább csak elsősegély, ha húsmentes napom van. Felvágottat szinte egyáltalán nem eszem tojást, alkalmanként ez heti 8 db. Tejféléket tejet viszonylag sokat, szeretem és jólesik.
    A kérdés mennyi az annyi,nem akarok ketogén diétát, az egy nagy....... baromság, de ttkg mennyi a napi fehérje bevitel? én a 0,8 ra esküszöm de olvastam már 1,2-1,5 g is az sok egy nem testépitőnek........
    Köszönöm a válaszod

    Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2010.01.19. 13:40:47

    @brut4l: Kedves Géza!

    Ez elég sok kérdés így egyszerre, de megpróbálok válaszolni:
    1. Naponta 3-4-szer kellene fehérjedús étel enni.
    2. Minden étkezéskor legalább 20g fehérjét kellene enni.
    3. Fehérjedúsak: hús (csirke, marha, hal), tojás, túró, sajt,

    Étrend összeállításához tovább olvashatsz a honlapomon:
    www.testformazas.hu/etrend.php

    4. Izomerősítés ügyben mindenképpen javaslom, hogy keress egy jó edzőtermet, pl. itt:
    body.builder.hu/edzotermek.htm4

    Egy kezdőknek való edzéstervet viszont találhatsz a honlapomon:
    www.testformazas.hu/sulyzozas.php

    5. kockás hasat diétával lehet csinálni, nem hasizomgyakorlatokkal. :-)

    Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2010.01.19. 14:16:45

    @dundolka: Nem sok az 1-1,5 g fehérje, ha zsírmentes testtömegre számolod. A fehérje egyébként sem lehet sok, ha egészséges vagy, és nincsenek mondjuk vese problémáid. A fölösleget legfeljebb elégeted. Biztosan érdemesebb több fehérjét enni, mint kevesebbet.

    A tejtermékek (sajt, túró) jók, a tej viszont nem. Nem fehérjeforrás, alig van benne fehérje. És nehezen emészthető.

    A ketogén diéta egy speciális diéta, amit sportolóknak szoktam ajánlani gyors zsírégetéshez. Én magam is szoktam mondjuk havonta egyszer 5-6 napig csinálni. Főleg akkor, amikor maraton futásra készülök.

    brut4l 2010.01.19. 16:06:08

    @Hahn Csaba:
    Köszönöm a választ sok hasznos dolgot tudtam meg belőle!
    Azt is hozzátenném, hogy nem egy 90kg srác vagyok azért tehát nincs nagy hasam sőt szinte alíg van a hasamon felesleg. 67kg vagyok és olyan 185cm magas tehát a magasságomhoz lépest szerintem átlagosnak mondthatom magam! És mi az a diéta a kockás hasért? az mit tartalmaz? Lényegébe úgy leeht kockás hasat csinálni hogy nem hasizomra kell gyúrni hanem teljesen máskép?

    Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2010.01.19. 21:35:15

    @brut4l: Hasizomra is ugyanúgy kell gyúrni, mint más izomra, tehát nagy súlyokkal, kevés ismétléssel. Ugyanis hiába csinálsz sok ismétlést, attól nem ég le a hasadról a zsír. Az csak a diétától ég le. A body-sok úgy mondják, hogy "a háj alatt mindenkinek kockás a hasa". :-)

    brut4l 2010.01.19. 22:00:30

    Ésmilyen diétát ajánlana a kockásabb has érdekében?
    És mint írta hogy napi 3-4x egyek fehérjedús kaját étkezésenként 20g tehát akkro egy nap 80g fehérjét kell bevinnem?
    Még azt szeretném kérdezni, hogy akár normál fehérje bevitelével amik ételekben találhatómeg kb ugyan azt a formás testet lehet vele produkálni mint ha fehérje port szednék?

    Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2010.01.20. 14:05:36

    @brut4l: Átlagembereknél a diéta megfelelő étrendet jelent, amiről itt olvashatsz:
    www.testformazas.hu/etrend.php

    A lényeg a junk food-októl való tartózkodás, és a szénhidrátbevitel szabályozása (viszonylag alacsonyan tartása).

    A 80-100g fehérje a minimum, de lehet többet is. A fehérje nem árt. A normál kajákkal is be lehet vinni, csak fehérjeport fogyasztani egyszerűbb. Elvileg mindenre rá van írva, hogy 100g termékben hány gramm fehérje van.

    A test formázásának lényege, hogy egy ideig növeljük az izomtömeget, utána pedig leégetjük róla a zsírt. Erről a ciklizálásról olvashatsz itt:
    www.testformazas.hu/izomzat.php

    esztuka 2010.03.04. 13:56:14

    Kedves Csaba,

    Iszom minden szavát, amit itt és a honlapján ír Lehet, hogy ennek ellenére nem voltam elég alapos, de a ketogen diétáról nem igazán találtam bővebb infót, viszont felkeltette az érdeklődésemet. Esetleg nem lehetne vhová (blog vagy honlap) egy bővebb tájékoztató? Előre is köszönöm!

    Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2010.03.04. 22:44:59

    @esztuka: A következő linken találhat egy cikket, amit angolból fordítottam:
    shop.builder.hu/cikkek.htm4?id=248&PHPSESSID=6f90ebc924b28768566463adafd24546

    (A link elég hosszú. Egybe kell másolni.)